پرولاین

عرضه کننده نرم افزارهای اورجینال

پرولاین

عرضه کننده نرم افزارهای اورجینال

خداحافظی سامسونگ و ال جی از ایران به دلیل تحریم ها

دنبال قطع همکاری شرکت‌های ال جی LG و سامسونگ  Samsung کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی در ماه‌های گذشته متاثر از تحریم‌های آمریکایی، آخرین تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست و مشتریان باید محصولات جایگزین سام و جی‌پلاس را استفاده کنند

تولید "ال جی" و "سامسونگ" در ایران به صفر رسید/قطع همکاری


تاریخچه ولنتاین

روز ولنتاین، که همچنین با نام روز عشق یا روز عشاق‌ نیز شناخته می‌شود، در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه برگزار می‌شود. سابقهٔ تاریخی روز والنتین به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، بازمی‌گردد. روز والنتین برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می‌باشد. این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت والنتین یا خرید هدایایی مانند گل سرخ انجام می‌شود.

 

طبق روایات «سنت ولنتاین»، کشیش معبدی در نزدیکی رم یا پیری جد کنونی بود که در ۱۴ فوریه سال ۲۶۹ میلادی به دستور امپراتور کلادیوس دوم و به دلیل کمک به زوج‌های جوان مسیحی دره گرمی ها ،اولیل فِلکین و زینه خانوم برای ازدواج، گردن زده شد. اما ساکنان رم کشیش ولنتاین را فراموش نکردند و حتی کلیسایی را به یاد او نام گذاری کردند. بتدریج نیز ولنتاین به قدیس حامی عاشقان تبدیل شد.

 

 

تاریخ کامل و دقیق والنتین در دست نیست و آنچه از پیشینه این روز می‌دانیم با افسانه درآمیخته‌است.

 

امروزه کلیسای کاتولیک به این نتیجه رسیده‌است که حداقل سه قدیس به نام والنتین یا والنتیوس وجود داشته‌اند که همگی به قتل رسیده‌اند، به همین دلیل چندین افسانه سعی در بازگوئی تاریخچه این آئین دارند.

 

طبق یک افسانه مشهور در سده سوم میلادی، در روم باستان در دوران فرمانروایی کلودیوس دوم کشیشی به نام والنتین می‌زیسته‌است. کلودیوس عقیده داشت مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای مردان جوان امپراتوری روم قدغن می‌کند. والنتین معتقد بود که این حکم ناعادلانه است؛ لذا مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می‌کرد. هنگامی که کلودیوس این امر را دریافت، والنتین را به مرگ محکوم کرد.

 

افسانه دیگر می‌گوید شاید کشیش والنتین به علت نجات دادن و فراری دادن مسیحیان از آزار و شکنجه رومیان کشته شده باشد.

 

مطابق یک افسانه، کشیش والنتین خود عاشق دختر زندانبانش شده و نخستین کارت والنتین را خود او قبل از مرگش برای آن دختر فرستاد و در آن نوشت «از طرف والنتین تو».

 

در ایران از سال ۱۳۸۹ تولید انواع پوستر، بروشور، جعبه و کارت‌های تبلیغاتی با نمادهای قلب، نیم قلب، گل رز قرمز و هر گونه فعالیتی مبنی بر اطلاع‌رسانی در این روز ممنوع است و از سوی مراجع قانونی با واحدهای متخلف برخورد قانونی می‌شود. گروهی دیگر به جای آن جشن اسفندگان را که برگرفته از آیین‌های ایرانی است و در روز پنجم اسفند (اسفندروز از اسفندماه) برگزار می‌شود، را به جای والنتین پیشنهاد می‌کنند.  اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی جشن سپندارمزگان را روز عشق حقیقی و واقعی در فرهنگ ایرانی می‌داند و به نظر وی مردم باید به جای ولنتین این روز را زنده کنند. با این وجود این روز در میان بسیاری از جوانان ایرانی محبوب است و آن را گرامی می‌دارند.

بزرگترین باج گیر جهان در سال گذشته به نام warnnacry

حملات باج افزار از سوی هکرها به اداره‌های دولتی، سازمان‌های بهداشت و بیمارستان‌ها و شرکت‌های بزرگ خصوصی هرساله در حال رشد می‌باشد. هرچند برخی از این باج افزارها به‌راحتی قابل پاک‌سازی می‌باشند، اما باج افزارهای حرفه‌ای‌تر که با استفاده از تکنیک کریپتوویروس از هسته‌های رمزنگاری بهره می‌برند، عموماً کاربرهای آلوده شده را وادار به تسلیم و پرداخت باج می‌کنند.

ویروس WannaCry ازجمله این باج افزارهای حرفه ایست که داده‌های سیستم شما را رمزگذاری کرده و برای بازگشت این اطلاعات از شما طلب پول می‌کند. تمام سیستم‌ عامل‌های ویندوز (قبل از ویندوز 10) به دلیل استفاده از پروتکل قدیمی SMB1 می‌توانند مورد حمله این ویروس قدرتمند قرار بگیرند و طبق گزارش‌ها کاربرانی که قربانی ویروس WannaCry شده‌اند به دلیل عدم به روزرسانی سیستم عامل و آنتی ویروس آسیب‌پذیر بوده‌اند. به همین دلایل داشتن یک سیستم عامل آپدیت شده و خرید یک آنتی ویروس اورجینال که هرلحظه به‌روز باشد، اولین گام برای مقابله با تهدیدات ransomware محسوب می‌گردد.

این ویروس در سال گذشته موفق شده بیش از چهار میلیارد دلار از کاربران آلوده شده باج‌گیری کند و ضررهای بسیار زیادی به مراکز دولتی روسیه، انگلیس، آلمان، فرانسه، آمریکا، ایران (بانک سپه) و بیست و دو کشور دیگر وارد کرده است.

با توجه به اینکه سیستم عامل‌های قدیمی‌تر ویندوز به دلیل استفاده از پروتکل قدیمی SMB1 مورد هدف این ویروس هستند، مایکروسافت یک وصله امنیتی به نام MS17-010 را برای تمام نسخه‌هایی که مورد حمله باج‌گیری WannaCry قرار گرفته‌اند، ازجمله ویندوز اکس‌پی، ویندوز سرور ۲۰۰۳ و ویندوز ۸ ارائه داده است. اما این شرکت به‌شدت توصیه می‌کند که کاربران استفاده از ویندوزهای قدیمی‌تر مخصوصاً اکس پی را متوقف کرده و ویندوز 10 که مجهز به پروتکل SMB3 می‌باشد را بر روی کامپیوترهای خود نصب نمایند.


ایمیل‌های اسپم

تحقیقات سایت PreciseSecurance.com در سال گذشته نشان می‌دهد که بیش از 67 درصد ویروس‌ها به‌وسیله ایمیل‌های اسپم برای کامپیوترهای آلوده شده فرستاده شده‌اند. درواقع تحقیقات کامل این سایت، این حقیقت را نشان داد که بیش از 55 درصد از ترافیک ایمیل‌های ردوبدل شده در جهان را، ایمیل‌های اسپم تشکیل می‌دهد که این امر خود دلایل علاقه استفاده هکرها از این راه برای انتشار باج افزارها را نشان می‌دهد.


عدم آموزش مقابله با خطرات سایبری با تأثیر سی و شش درصدی، نقش مهمی در موفقیت این حملات داشته، که خرید یک آنتی ویروس با قابلیت مبارزه با باج‌گیری و استفاده از سیستم عامل به‌روز، اولین قدم در راه مقابله با این خطرات سایبری به شمار می‌آید.


داشتن پسورد ضعیف (کوتاه، بدون حروف بزرگ و کوچک و اعداد) با سهم سی درصدی در انتشار ویروس، از دیگر دلایل آلوده شدن‌ها بوده و در انتها عملکرد ضعیف کاربران در برخورد با فایل‌های ناشناس در یک چهارم حملات موفق، نقش مهمی داشته است.


با بهترین نرم‌افزار آنتی ویروس از دستگاه‌های خود در برابر آخرین تهدیدات سایبری محافظت کنید

«جگرکی» عامل آلودگی هوا بود؟

خبر عجیب دربارهی آلودگی هوا

«جگرکی» عامل آلودگی هوا بود؟

فارس نوشت: معاون عمرانی استاندار تهران گفت: استقرار یک جگرکی سیار در کنار دستگاه سنجش آلودگی باعث افزایش شاخص آلودگی هوا شده بود.

معاون عمرانی استاندار تهران افزود: ایستگاه‌های پیرامونی همه در حد ۱۱۰ بودند، لذا از حوزه محیط زیست خواستیم که مسئله را بررسی کنند و پس از بررسی متوجه شدند که یک جگرکی سیار در نزدیکی ایستگاه مستقر شده و دود آن هم مستقیم به ایستگاه سنجش وارد می‌شود و این موضوع سبب افزایش چشمگیر شاخص در آن منطقه شده است و بعد از آن که جگرکی را از این محل دور کردیم شاهد افت شاخص آلودگی بودیم.

منبع : خبر آنلاین