پرولاین

عرضه کننده نرم افزارهای اورجینال

پرولاین

عرضه کننده نرم افزارهای اورجینال

آیکون IGTV از اینستاگرام حذف شد

 

 

برند IGTV از سال ۲۰۱۸ به اینستاگرام اضافه شد و فیسبوک قصد داشت با این نام تجاری محتواهای ویدئویی را توسعه دهد؛ اما همه‌چیز به‌دلخواه این شرکت پیش نرفت و استقبال چندانی از IGTV به‌صورت مستقل نشد.

حذف آیکون IGTV به‌معنای حذف کلی این ویژگی نیست و کاربران مثل گذشته می‌توانند ویدئو‌های IGTV را در فید اصلی و تب کاوش و پست‌ها مشاهده کنند.

تمام این‌ها سبب شد فیسبوک در سال جدید میلادی با آیکون IGTV برای همیشه خداحافظی و آیکون IGTV را برای همیشه  حذف کند؛ آیکونی که در گوشه‌ی سمت راست‌بالای صفحه‌نمایش کاربران در برنامه‌ی اصلی اینستاگرام قرار داشت.

هیچ کاربری به‌صورت داوطلبانه و دلخواه روی این آیکون ضربه نمی‌زد و تمایلی برای استفاده از این آیکون و واردشدن به IGTV به‌صورت مستقل وجود نداشت.

حذف آیکون IGTV به‌معنای حذف کلی این ویژگی نیست و کاربران مثل گذشته می‌توانند ویدئو‌های IGTV را در فید اصلی و تب کاوش و پست‌ها مشاهده کنند. IGTV امکان بارگذاری ویدئوهای  ۱۰ دقیقه‌ای را مهیا می‌کند و در آغاز راه‌اندازی قرار بود با یوتیوب رقابت کند؛ اما تا امروز نتوانسته با این سرویس بزرگ و جذاب ویدئویی رقابت کند. باید دید فیسبوک در آینده برای یکه‌تازی در عرصه‌ی انتشار فایل‌های ویدئویی چه برنامه‌ای دارد و آیا برای ایجاد تغییرات در IGTV تصمیمی گرفته است یا خیر.


برای اطلاع بیشتر از آخرین اخبار امنیتی از سایت پرولاین بازدید فرمایید .  


منبع : "zoomit.ir"

آموزش 9 راهکار عملی برای افزایش امنیت آیفون

فکر می کنید چه تعداد از رازهای شما می تواند توسط گوشی آیفون تان برای غریبه ها آشکار شود؟ حتی زمانی که موبایل شما در دستانتان یا روی میز قرار دارد، می‌تواند تعدادی از مکاتبات و عکس‌های خصوصی، اطلاعات و اعتبار مالی شما را آشکار کند. پس چطور می توانید از اطلاعات خود محافظت می‌کنید؟ شما می توانید از نکاتی که در ادامه مطرح می کنیم جهت افزایش امنیت آیفون خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که انجام هر کاری که در اینجا ذکر می‌کنیم، باعث می شود آیفون خود را از برخی از ویژگی‌های مفید آن محروم کنید. اما در عین حال بهتر این است که از داده‌های خصوصی تان محافظت کنید. شما مجبور نیستید تمام این نکات را انجام دهید. این مساله کاملا به شما بستگی دارد که چیزی را که آماده فداکردن آن برای امنیت آیفون خود هستید را انتخاب کنید.

پرولاین قصد دارد در ادامه مقاله با چند راهکار ساده به شما نکاتی برای ارتقاء امنیت آیفون تان آموزش دهد. در ادامه با ما همراه باشید:

1. به جای کد چهار رقمی از گذرواژه قوی استفاده کنید

ساده‌ترین و موثرترین راه برای حفاظت از داده‌ها و حفظ امنیت آیفون ، استفاده از یک گذرواژه قوی به جای یک پین کد ساده ۴ رقمی برای باز کردن iPhone میباشد.

شما می توانید برای قوی تر شدن رمزتان از ترکیبی از حروف، ارقام و نشانه‌ها استفاده کنید. برای امنیت بیشتر بهتر است که درخواست رمز عبور بدون هیچ تاخیری بعد از قفل صفحه انجام شود. به عنوان یک ویژگی اضافی، می‌توانید قابلیت “پاک کردن اطلاعات –Erase Data” را روشن کنید. بنابراین دستگاه بعد از ۱۰ تلاش ناموفق ورود رمز عبور، همه چیز را پاک خواهد کرد.

اما به خاطر داشته باشید که تمام داده‌ها برای همیشه پاک می‌شوند و شما نمی‌توانید آن را بازیابی کنید، پس بهتر است گذرواژه خود را فراموش نکنید.

برای انجام این تنظیمات مراحل زیر را انجام دهید:

Settings” –> “Passcode” (or “Touch ID and passcode”) –> “Require passcode: immediately”; “Simple passcode: off”


جهت مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

برای مطالعه به روزترین مطالب امنیتی کلیک کنید. 


اضافه شدن قابلیت ضد بدافزار به انتی ویروس ها

 بدافزار ها یک اصطلاح گسترده تر نسبت به ویروس ها هستند. ویروس، باج افزار ، تروجان و ... در بدافزار ها وجود دارند . در سالهای گذشته اسم ویروس بین مردم  عمومیت بیشتری داشته است . به همین علت بیشتر شرکت ها و کمپانی ها برنامه های امنیتی خود را به آنتی ویروس ها اختصاص داده بودند ولی امروزه انتی ویروس ها از قابلیت ضدبدافزار ها برای حفاظت و امنیت بیشتر استفاده میکنند .

            این قابلیت آنتی ویروس ها میتوانند انواع بدافزارها و ویروس های نوظهور را شناسایی کنند و از بین ببرند مانند باج افزار ها که با قفل کردن برنامه ها امکان استفاده از برنامه هایتان را از شما صلب میکند .

            قابلیت ضد بدافزار در انتی ویروس از هوش مصنوعی برای شناسایی تهدید های نو ظهور استفاده میکند .

 

قابلیت ضد بدافزار در انتی ویروس سرعت کامپیوتر را پایین می آورند ؟

            ضد بدافزارها سرعت سیستم شمارا بالا نگه میدارند .

            با استفاده از ورژن های مینیمال میتوانید سرعت سیستم خود را بالا نگه دارید .

            رابط کاربری ساده برای سرعت بیشتر و راحتی  انجام امور در ضدبدافزار ها تعبیه شده است .

 

آیا سیستم شما به بد افزار و ویروس آلوده شده است ؟

            برای جواب این سوال کافی است به سوالات زیر پاسخ دهید :

            آیا هنگامی که از مرورگرتان استفاده میکنید ، صفحه شما قفل کرده و پاسخی نمیدهد ؟

            آیا ناخواسته به صفحات وبسایت هایی که نمیخواهید آن ها را ببینید هدایت میشوید ؟

            آیا Pop-up های بی ربط پی در پی دارید ؟

            آیا سیستم شما از پیش کند تر شده یا ایکون جدیدی روی صفحه نمایش خود میبینید که آن را نمیشناسید ؟

اگر جوابتان بله است ، متاسفانه شما به بدافزارها آلوده شده اید . برای پاکسازی سیستم خود اینترنت خود را قطع کرده و سی دی و دی ویدی را از سیستم کامپیوتر خود خارج کنید . کامپیوتر را ریاستارت کنید و در حالت safe mod  بالا بیارید . یک آنتی ویروس با قابلیت ضد بدافزار مانند ESET یا Kaspersky و یا Bitdefender  را اجرا کنید و بگذارید کل سیستم شمارا چک کند . پس از اتمام کار سیستم عامل خود را در حالت عادی اجرا کنید . تمامی نرم افزار های مورد استفاده خود را بروز کنید و برای حفاظت بیشتر رمز های خود را عوض کنید .


"پرولاین عرضه کننده برترین محصولات امنیتی" 

 

«آپارات» به دلیل تحریم از دسترس خارج شد

موسس «آپارات» اعلام کرده است که به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی سرویس‌ آنها از دسترس خارج شده است. 


بنابر گزارش پیوست، محمدجواد شکوری در توییت خود اعلام کرد که به دلیل اعمال #تحریم‌ های بین‌الملی از طرف شرکت ثبت کننده دامنه، این سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو بدون اطلاع قبلی از دسترس خارج شده است. او در این توییت تاکید کرده که در حال انتقال به شرکت ثبت دامنه جدید هستند و امیدوار است که این فرایند بیشتر از یک روز زمان نبرد. 


همچنین او در این توییت با اعلام اینکه مشکلاتشان به اینجا ختم نمی‌شود نوشته است: «کاش فقط درگیر تحریم بودیم.» به نظر می‌رسد این بخش از توییت موسس آپارات به دستگیری او به خاطر انتشار یک ویدئو باز می‌گردد.


محمد جواد شکوری در مورد جزییات بیشتر این اتفاق در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: « نیمه‌شب گذشته ایمیلی از شرکت که در آن ثبت دامنه کرده‌ بودیم دریافت کردیم  مبنی بر اینکه به خاطر فعالیت‌مان در ایران امکان دریافت خدمات نداریم و به این خاطر ارائه خدماتشان به ما را متوقف کردند و با این اتفاق آرام آرام دسترسی به سایت ما امکان‌پذیر نشد.» این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سرویس آپارات در حال‌حاضر و به کمک فیلترشکن در دسترس است. شکوری در توضیح این موضوع هم اعلام کرد: «به مرور زمان دیگر به کمک فیلتر‌شکن هم امکان دسترسی به آپارات وجود ندارد چون DNSها به‌روزرسانی می‌شوند و با این اتفاق آپارات از این طریق هم در دسترس نخواهد بود.»


https://www.aparat.com/

برای اطلاع از آخرین اخبار امنیتی  کلیک کنید.




هشدار بیت‌دیفندر در خصوص بدافزار خطرناک به نام Scranos

بیت‌دیفندر هشدار داد که بدافزار خطرناک Scranos در حال گسترش در جهان است.

کارشناسان Bitdefender در گزارشی اعلام کردند که برخی از نرم‌افزارهای کرک شده حاوی بدافزار Scranos هستند. مهم‌ترین بخش این بدافزار یک روت‌کیت است که در داخل برنامه‌های آلوده مخفی می‌شود و باعث می‌شود بدافزار در مراحل اولیه آلودگی پایداری بوت و کنترل کامل سیستم قربانی را به‌دست آورد.

نکته دیگر درباره این نرم‌افزار مخرب پلتفرم‌های مورد هدف آن است که می‌تواند تمامی نسخه‌های ویندوز از XP تا ۱۰ را آلوده کند. بیشتر قربانیان Scranos کاربران ویندوزهای ۷ و ۱۰ بودند.

برای خرید آنتی ویروس بیت دیفندر کلیک کنید.